Friday 19 July 2013

keringat yang memberi senyuman

Assalamualaikum wbt... 

salam RAMADHAN KAREEM buat seluruh umat islam didunia ini.
hari ni hari ke 10 kita berpuasa..

Berikut dalil Al Qur’an dan Hadits Puasa Ramadhan :

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ
“Hai orang2 yang beriman, diwajibkan bagimu berpuasa, sebagaimana telah diwajibkan pada orang2 sebelum kamu. Mudah2an kamu bertakwa” (Al -Baqarah:183)
ayuh kita perbanyakkan amalan soleh di bulan yang mulia ini.

alhamdulillah kita rafaqkan kesyukuran kepada tuhan pencipta alam ini,
kita diberi nikmat kesihatan utk bertemu dgn RAMADHAN yang mulia pada tahun ini.
ayuh kita andaikan ramadhan kali ini adalah ramadhan yang TERAKHIR BUAT KITA.
supaya kita dapat membuat amal ibadat dengan bersungguh sungguh dan dengan penuh rasa kehambaan kpd ALLAH swt. 
in shaa ALLAH.

sedikit pesanan utk diri sy dan antum semua.

kisah aku dan result
ALHAMDULILLAH
itulah kalimah yg terukir dibibir ku tak kala result diumumkan.
first, member2 aku semua dh tgk result masing2, semua nya ALHAMDULILLAH. 
yg tinggal aku sorang je yg x tgk lg result, dalam hati aku la "apa2 pon result aku, aku akan redha"
aku ckp lg " setakat itu usaha aku setakat itu aku akan dapat"
 dgn lafaz bismillah aku bg kad matrik aku kat staf unit peperiksaan.
dalam debaran aku menunggu.
kemudian akak staf pon bg sehelai kertas kat aku, setelah berterima kasih kat akak 2.. 
mata ku pon terus meliar mencari pointer result utk semester ke-2 aku..

alhamdulillah dgn berkat usaha aku.
3.++ la.. 

itulah sikit cerita aku setelah lama aku x update blogku ni... apa2 pon thanks 4 all yg
bace blog yg x seberape nih.. 
 jika ada yg perlu diperbaiki maybe bleh beri komen yg membina.

ops, yg x tau lg aku amik kos ape, ok lah ak bgtau.. aku sekarang pelajar tahun 2 semester 3
ijazah sarjana muda Usuluddin.



No comments:

Post a Comment