Wednesday 13 November 2013

aku mahu berjaya.. anda bagaimana????

ASSALAMUALAIKUM wbt...

SALAM BANGKIT....ALHAMDULILLAH,LUAR BIASA,TETAP BERSEMANGAT,ALLAHUAKHBAR..

alhamdulillah ucapan kesyukuran drpd kita makhluknya yg masih lg diberi peluang utk hidup di dunia ini..
ALHAMDULILLAH

disaat aku mencari-cari macam mane aku nk mengubah kehidupan keluarga aku,
takdir ALLAH menemukan aku dgn satu program yg sangat berguna, yg sangat aku mencari-cari sebelum ini,

program ini dikenali dgn 
University KABA mental education

dari seberang merentas lautan, memasuki ke kota bharu,
dgn semangat kebangkitan anak bangsa yg diterapkan.
aku sangat bersyukur kepada ALLAH..

baru ku tahu.. jika kita mahu mengubah kehidupan keluarga kita, kita terlebih dahulu perlu mengubah diri kita sendiri,
tiada yg dapat mengubah nasib sesebuah kaum itu kecuali kaum itu sendiri
 


university KABA mental education
 1st in MALAYSIA kat Kota Bharu

terima kasih banyak2 kat Prof Willy,
beliau telah mencetus satu aura baru di dalam diri aku, beliau juga telah merubah pemikiran
aku yg dulunya negatif kpd POSITIF..
aku yg dulu klau suruh buat sesuatu yg x pernah aku buat, mmg mcm2 alasan aku bg...  x boleh la, x pandai la, x itu, x ini...

sekarang x lg... setelah aku mengikuti prog KABA.. aku baru knl potensi diri aku..
sebenarnya mind set kita perlu diubah.. 
minda asyik ckp x boleh.. mmg x boleh buat la.. try kita cakap boleh.. mmg boleh la kita, that why aku nk share dgn sape2 yg bace my blog..

"kenderaan yg paling laju untuk menuju kejayaan adalah SPIRIT/SEMANGAT"

banyak yg aku belajar setelah mengikuti prog KABA... 
aku nak tanya lah... sapa yg nak BERJAYA??

semua org nk berjaya kan... tp apa USAHANYA??
  dlm prog KABA 
aku blajar kalau nk BERJAYA perlu buang ATM????
 mesti tertanya-tanya what mean ATM?? 
 nah, meh aku cerita satu persatu... 
A- alasan, sedar tak kita selama ini beribu2 alasan kita beri. cth la aku ajak korang pergi masjid, padahal korang tahu solat berjemaah dpt 27x pahala berbanding solat sorang diri kan... tp korang jawab, pergilah dulu,aku nk itulah,inilah... beribu2 alasan.. hah!!! pernah bagi kan alasan, x kiralah apa situasi pon... dont worry... aku dulu pon mmg banyak ber alasan nih..
take a note boleh nk ber alasan, biar alasan itu yang bg untung kat diri kita...

T- takut, tipulah la korang klau korang x takut, mesti korang pernah lalui semua ini... takut untuk mencuba benda atau sesuatu yg baru... padahal benda itu bermanfaat... that why la KABA penting untk sapa2 yg mahukan perubahan/sapa2 yg tidak mahu menganggur lps tamat belajar.

M- malas... ini normalkan... hello cik abg,cik kak,tuan,puan,datuk,datin, yg dihormati... x berjaya seseorang jika masih ada sifat ini... betul aku ckp.. cth aku bg " sebut DUIT, semua org nak KAN??? org gila pon nk duit kan..tp MALAS, malas nk usaha,malas nk pergi jumpa org, malas nk beli flyer, malas itu, malas ini" 

penyelesaian bg permasalahan tersebut telah terungkai setelah aku join KABA.... mmg aku 1st masuk prog KABA spt seekor kambing, aku keluar prog tersebut spt seekor HARIMAU..

paham kan... that why aku nk sharing kat member2 yg sudi bace aku punya blog..  benda baik kalau di kongsi dpt PAHALA kan...

so, sape x nk pahala rugilah dia...

sekarang nih aku tak kira dah.. org nk panggil aku GILA pon... sbb aku tahu apa maksud gila tu.. hehe nak tahu jgk ke??
ok fine aku bgtau...
G- GALI
I-ILMU
L-LANSUNG
A-ACTION

nampak tak.. walau berapa banyak org negatif disekeliling kita, jgn sesekali kita yg terpengaruh ikot negatif... biar kita menjadi aura positif kat dia org...

hebat,hebat,mmg hebat prog KABA... banyak aku belajar...
utk berjaya kita perlu KENTAL kan 3 perkara

"IMAN,MENTAL,KOMUNIKASI.. "

dok pikir2 aku bru ingt... the most important thing... apa yg kita NAK perlu JELAS.. 
maksudnya perlu jelas tarikh,hari,tahun,warna,harga,dll... 

sebelum ni ade tak kita buat mcm nih... honestly, jwb dlm hati masing2... bg akulah.. mmg aku x ade pon target tu... seusai prog KABA baru aku tahu betapa pentingnya target secara JELAS.. 
ini membuatkan kita dpt mencapai sesuatu dgn jayanya. inshaALLAH

 cara membangun MENTAL yg diajar oleh PROF Willy dlm prog KABA
*learning by doing(belajar dan buat) - memulai adalah kunci membangun MENTAL.
*law of repetation(sentiasa ulang)- ini adalah penentu menghasilakn MENTAL yg baik.
*ikut komunitas informal- maksudnya bebas berekspresi

mmg klau aku citer korang just x brapa mendalami... aku syorkan kan korang -korang yg bace cetusan aku ini cuba/try/join prog KABA mental education... dan korang alamilah perbezaannya sendiri... 
mcm aku dulu mmg seorang yg mmg tak berani nk ckp kat depan org ramai, cth kat dlm kuliah la... aku mmg jenis yg darah gemuruh... ckp pon ketar-ketar... alhamdulillah setelah join prog KABA masalah itu tak lg aku alami... aku sekarang dah berani bercakap dhapan org ramai, berani melontarkan pertanyaan, berani untuk bertindak.. 

kata kata prof Willy " salah tak jadi masalah, yg jadi masalah tu tak nak try"

inshaALLAH, prog KABA mental education akan diadakan lg bg batch seterusnya,
bagi sapa2 yg berminat la mahu tahu sedikit sebanyak ttg prog KABA ini boleh terus inbox aku or just komen kat bhagian komentar... semoga bermanfaat apa yg aku kongsikan ini...

bukan sahaja sesuai utk students, malah sesuai kpd semua peringkat umur... tak kiralah dewasa,orang tua,ibubapa, anak-anak,pegawai kerajaan,pegawai swasta,grur,pensyarah, bg org yg bisnis juga mmg sesuai, sangat sesuai..

akhir skali aku nk mintak beribu/trilion maaf jika ada salah dan silap aku dlm melontarkan nukilan ini sama ada sengaja atau tidak...
 dan aku nak maafkan sesiapa sahaja yg pernah melakukan silap terhadap aku.. aku mahu jd special.. 

 *thanks a lot Prof Willy*
dan terima kasih juga kpd yg menjayakan prog KABA mental education
dari kiri : Prof Willy, 
tengah : aku la tu
dari kanan : abg Ayie


https://www.facebook.com/faizal.awang.58


 

 

 
 

No comments:

Post a Comment