Wednesday 8 August 2012

jangan sesekali derhaka kepda kedua ibubapa kita

dlm al quran ade menyebut 
"janganlah kamu berkata uuuuufhhhhh kepada kedua ibubapa kamu"

disini dah terang2 melarang keras kita utk derhaka kpd kedua ibu bapa, oleh sbb berkata uuufffhhh sudah dikira derhaka apatah lagi kata2 kesat mahupun sumpah seranah atau perbuatan yg menyakiti atau menyakitkan kedua orang tua kamu.

ingtlah kamu pepatah arab ade menyebut

"الجنة تحت أقدام أمهات"

syurga itu terletak dibawah telapak kaki IBU
 dan
 pepatah melayu pula berkata

kasih ibu membawa ke syurga kasih ayah sepanjang masa



jasa bonda
dgr lagu ni dan hayatilah lah

betapa besarnya pengorbanan seorang ibu utk membesarkan anaknya

tika kita dibuai mimpi dia berjaga utk memastikan kita tidur dgn nyenyak
tika kita bersenang ibu juga lah yg bekerja
untukmu x terbatas mmberi x minta dibalas
taatlah kpd kedua ibubapa kita


aeman anak soleh
 

ini sebagai ingatan dan muhasabah diri aku sendiri, terpulanglah kt korang nk ambik ke x.... 
maafkan anakmu ini wahai ibu
halalkan makan minum anakmu ini



~aku sayang mama~
~aku sayang mek~
~aku sayang family aku~
~aku sayang orang yang sayang aku~

~peace your~

No comments:

Post a Comment